» Blog » Atuty w Infusion
06-11-2011 03:01

Atuty w Infusion

W działach: infusion, rpg, d20, autorki, arch inverted | Odsłony: 14

Atuty w Infusion
Witam

Oto garść Atutów jakie pojawią się w Infusion. Wybrałem tylko te, które są unikalne (ze względu na setting i zasady), oraz te, które po prostu wydają mi się najfajowsze. Pozwoliłem też pominąć sobie Atuty związane bezpośrednio z walką, które w Infusion noszą nazwę Technik. Smacznego.

(Uwaga: kompatybilność poniższych Atutów z innymi systemami opartymi na d20 jest możliwa, ale nie zapewniana ;)
 
Kontakt z Ziemią
Niektórzy Nasyceni twierdzą, że kontakt ich skóry z powierzchnią Światmaszyny daje im więcej mocy. Nieistotne, czy jest to prawda, czy nie. Ty w to wierzysz. Tak długo, jak chodzisz boso, otrzymujesz bonus +1 do Esencji.

Chudzielec
Jesteś szczupły, lub żylasty. Tak czy owak - masz mało tkanki tłuszczowej, przez co Twoje ciało gromadzi mniej Esencji (-1 ES na stałe). W zamian za to jesteś szybszy niż inni. Otrzymujesz stały bonus +1 do Punktów Akcji i +1 do Defensywy.
 
Piąty bieg
Nie potrafisz przegrywać. Za każde dwie otrzymane Rany odzyskujesz 1 Punkt Akcji.

Sztuczki
Potrafisz spalać drobiny Esencji w bajecznie kolorowych płomykach, rozbłyskach i mini-fajerwerkach. Niezłe, jeżeli chcesz kogoś przestraszyć, zachwycić lub zdezorientować.
 
Łaskawy
Nie znosisz zabijać ani okaleczać i czerpiesz z tego prawdziwą siłę. Za każdym razem, kiedy pokonujesz inteligentnego przeciwnika nie zabijając go, lub trwale nie okaleczając odzyskujesz 2 punkty Esencji.

Żongler
Nie tyczą się ciebie żadne kary przy rzucaniu nieporęcznymi przedmiotami i potrafisz zabawić ludzi na imprezach. Poza tym otrzymujesz bonus +1 do ataku bronią miotaną.

Nieskazitelna Reputacja
Twój Poziom Reputacji zawsze jest o 5 wyższy niż wskazywałyby na to wartości poszczególnych ścieżek. 
 
Dysonans
Esencja tworzy wokół Ciebie dziwną, niewidzialną aurę która wpływa na Twoje otoczenie. Otrzymujesz stały, naturalny bonus +1 do Osłony. Dodatkowo, jeżeli podczas jakiegokolwiek testu wyrzucisz "13" wydarzy się coś niezwykłego...

Żarłok
Jesz dużo więcej niż inni i częściej bywasz głodny. Jednak twój organizm łatwiej przyswaja esencję z pożywienia. Wydajność regeneracji Esencji podczas posiłków zostaje podwojona.

Grubas
Więcej ciała do kochania... I do wypełnienia Esencją. +1 do Esencji i +3 Punkty Krwi (oraz +1 do Progu Ran) na stałe kosztem kary -1 do Punktów Akcji.

Drań o Złotym Sercu
Każdy punkt reputacji Przestępcy dodajesz do testów Wpływu.

Ulepszone Gojenie
Twoje rany goją się wyjątkowo dobrze. Możesz zawsze pominąć jeden etap leczenia Rany. 

Reaktywny
Wolisz poczekać aż wszyscy zrobią swoje, a potem dopiero zareagować. Dzięki temu masz stały bonus +1 do Ataku i Defensywy ale twoja Inicjatywa zawsze wynosi "0" (nie rzucasz kością; każdą rundę zawsze rozgrywasz jako ostatni).

Uparty
Otrzymujesz bonus +3 do Woli kosztem -1 do CHA. Nikt nie lubi uparciuchów.

Cwaniak
Inicjatywę wyliczasz korzystając z modyfikatora SPR zamiast ZW.

Nasycony Palacz
Przyzwyczaiłeś swój organizm do palenia korysy i przyswajania z niej Esencji. Za każdego wypalonego papierosa odzyskujesz 1 punkt Esencji.

Paskudna Blizna
(Ten atut możesz wziąć tylko po otrzymaniu Poważnej Rany. Blizna powstaje na lokacji tej rany, co należy brać pod uwagę ze względu na widoczność)
Ta blizna to pamiątka po jednej z twoich walk. Tak długo, jak Paskudna Blizna pozostaje widoczna masz bonus +5 do wszelkich prób zastraszania kosztem -1 CHA.

Ciemna Blizna
(Ten atut możesz wziąć tylko po otrzymaniu Poważnej Rany. Blizna powstaje na lokacji tej rany)
Jedna z twoich poważniejszych ran zostawiła po sobie ciemną, poszarpaną szramę na twoim ciele. Zabliźniona tkanka lepiej znosi wszelkie razy. Na lokacji, na której znajduje się Ciemna Blizna masz naturalny pancerz +1. Otrzymujesz też na stałe 2 bonusowe Punkty Krwi.

Bohaterska Blizna
(Ten atut możesz wziąć tylko po otrzymaniu Poważnej Rany. Blizna powstaje na lokacji tej rany, co należy brać pod uwagę ze względu na widoczność)
Cios potężnego wroga zostawił na twoim ciele szlachetny ślad, który dodaje ci uroku lub tajemniczości. Tak długo, jak Bohaterska Blizna jest widoczna, otrzymujesz bonus +1 do CHA i +2 do Wyglądu.
 
Panicz (startowy)
W Twoim rodzinnym domu nie brakowało niczego. Zaczynasz grę z dodatkowymi funduszami i modyfikatorem +1 do CHA kosztem -1 SPR.

Okularnik (startowy)
Masz wadę wzroku. Tak długo, jak nosisz okulary masz bonus +1 do wszelkich testów wymagających wzroku, także i do ataku. Jeżeli je jednak stracisz lub zniszczysz, cierpisz karę -3 do tych samych testów, dopóki jakoś nie zastąpisz swoich szkieł.
 
Skarb (startowy)
Zawsze nosisz przy sobie jakiś cenny drobiazg: wisiorek, klejnot, narzędzie, list, pukiel włosów - cokolwiek. Ten przedmiot ma dla ciebie ogromne znaczenie. Może to pamiątka, może odznaczenie, może nagroda, a może jest to po prostu Nasycony przedmiot. Skarb zawsze zajmuje jeden slot Klejnotu w twoim Wyposażeniu i obdarza cię jedną z tych specjalnych właściwości (wszelkie bonusy są traktowane jako naturalne):

+1 do dowolnej Cechy
+3 do dowolnej Umiejętności
+1 do Osłony
+1 do Defensywy
+1 do Ataku
+2 do dowolnej Reputacji
+1 do Esencji
+2 do dowolnej Obrony
+2 do Inicjatywy.

Jeżeli kiedykolwiek utracisz w jakiś sposób swój Skarb utracisz też ową specjalną właściwość. 
 

 
A oto kilka kolejnych:
 
Dziecię Gwiazd (startowy)
Urodziłeś się w Noc Pierścieni, lub pod innym wyjątkowym gwiezdnym zjawiskiem. Od dziecka lubisz noc i gwiazdy. Tak długo, jak widzisz nad sobą gwiazdy otrzymujesz bonus +3 do wszystkich testów umiejętności. 
 
Punk
Jesteś jednym z tych młodych, gniewnych ludzi, którym mało kto i co się podoba i manifestujesz to na każdym kroku. Lubisz chaos. Zasięg zarówno krytycznego sukcesu i krytycznej porażki zwiększa się o 1 (ten bonus dodajesz po wszystkich innych. Niezależnie od innych Atutów, Technik, Mocy, Styli i właściwości przedmiotów zasięg krytycznej porażki we wszystkich twoich rzutach nigdy nie może spaść poniżej 1). 
 
Dziecię Stworzycieli
Uparcie wierzysz, że ten świat ma głębszy sens. Że Światmaszyna i życie jej mieszkańców to część misternego planu Stworzycieli. Nigdy nie rozpaczasz, a to daje ci niezwykłą siłę. W trudnych sytuacjach, kiedy jesteś wyjątkowo poważnie zagrożony otrzymujesz bonus +1 do każdej Obrony, Defensywy i Ataku.
 
Błękitny Puls
W jakiś sposób nawiązałeś stały kontakt z Memoarem i cieszysz się dostępem do odnawiającej mocy Błękitnego Pulsu. Dwa razy dziennie możesz spróbować skorzystać z tej kapryśnej mocy.
Rzuć k6 - wyniki parzyste oznaczają, że udało ci się. Błękitny Puls usuwa część twojego zmęczenia (jak 3 godzinny opdoczynek), leczy 5 PK i odzyskujesz 2 punkty Esencji. Czujesz się jak po dobrym posiłku.
Wyniki nieparzyste oznaczają, że Błękitny Puls nie nadszedł. Nic się nie dzieje. 
 
Znamię Esencji
(Ten atut możesz wziąć tylko po otrzymaniu Poważnej Rany spowodowanej przez dowolną Moc. Blizna powstaje na lokacji tej rany.)
Część Esencji włożonej w potężny atak skierowany przeciw tobie została przez ciebie przyswojona i przetworzona. Blizna po tym ataku od czasu do czasu lśni błękitnym blaskiem. Otrzymujesz stały bonus +1 do Esencji.
 
Płaska (startowy, kobieta) 
(Tego atutu nie możesz wybrać, jeżeli masz już atut "Obfity biust"). Brak biustu ma swoje zalety. Może i nie masz czym przyciągać chciwego wzroku mężczyzn, ale nie musisz zmagać się z dodatkowym balastem. Otrzymujesz stały bonus +2 do Atletyki. Łatwiej ci też dobrze dopasować pancerz. Jeżeli nosisz jakikolwiek pancerz na lokacji korpus, zawsze zwiększasz jego wartość o 1.

Komentarze


Aesandill
   
Ocena:
+3
To mnie rozbiło, przez niewielką ilość tkanki tłuszczowej gromadzisz mniej esencji... Zbierajmy esencje, ludzie! 100 kilo (130 dla wysokich) to realna perspektywa :D
A wtedy z czystym sercem bierzemy profit grubas:d

Pozdrawiam
Aes
06-11-2011 10:59
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Okularnik ma PLUS do wzroku za używanie okularów? To chyba jak ma denka tak grube jak lornetki :)
A nie lepiej by było, gdyby miał po prostu wadę "Słaby Wzrok" i okulary by ją znosiły? Albo redukowały?
No sorry, ale nie znam niogo kto nosi okulary kto mógłby się mierzyc z osobą z dobrym wzrokiem w kwestii "testów dotyczących wzroku".
A już ten bonus do ataku mnie rozwalił jak Aesa tkanka tłuszczowa - czy to ta zasada "nie bij okularnika?" :)
To może raczej bonus do obrony? (przeciwnik się zawaha, czy uderzyc osobę w brylkach).
06-11-2011 15:27
Ninetongues
   
Ocena:
0
W Infusion na d20 nie ma systemu "wad i zalet". Są tylko stare, dobre, dedekowe Atuty - te które dają jakieś kary wynagradzają to naprawdę konkretnym bonusem.

Co do logiki "Okularnika" - kwestia sporna. Ja w okularach widzę na odległość lepiej niż moja żona ze świetnym wzrokiem. A jeżeli ktoś musi nosić okulary na bliż, to czyta lub widzi detale lepiej niż osoba bez okularów.

Bonus do ataku jest dosyć ogólnikowy, wiem. Gdybyśmy bawili się w "realizm w erpegie" bonus mógłby dotyczyć jedynie broni dystansowej, ale tu na szczęście się w "realizm" nie bawimy. ;)
06-11-2011 16:42
Dagome
   
Ocena:
0
W dnd są tak zwane flawy.

PS. Przy grubasie czy chudzielcu powinna być adnotacja, ze wybór jednego blokuje drugiego.
Przy tym przydało by się dostosowanie zapisu do tradycyjnej formy atutu z dnd.
06-11-2011 18:39
Aesandill
   
Ocena:
+1
W fallout new vegas jest taki profit "okularniki". -1 do percepcji ale okulary dają +2 więc wychodzi na +1.

Przy percepcji 5 wychodzi z okularami 6, a bez 4.

To bardziej założenie - mam z zasady 6 ale niestety wadę wzroku i muszę nosić okulary, inaczej będę miał kare -2.
Premia mechaniczna przekuwana jest na fabułę dopiero po obliczeniu modyfikatorów.
I to wydaje się logiczne.
Bo to że ma się lepszy wzrok w okularach, niż ktoś bez, jak dla mnie chybione.

Pozdrawiam
Aes
06-11-2011 19:41
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
to w końcu taka częsciowa proteza wzroku (jak aparat słuchowy jest częściową protezą słuchu) - wiec to tak jakby ktoś mówił, że mając sztuczną noge ma +1 do biegania.
A ze sztuczną dłonią +1 do zręczności.

Nine, kwestię sporną można łatwo rozwiązac, wysyłając żonę do okulisty. Bo ja np mam doskonały wzrok, i wierz mi, nie znam osoby noszacej okulary, która widziałaby chociaż w połowie tak dobrze jak ja - niezależnie od dystansu.
06-11-2011 21:54
Ninetongues
   
Ocena:
+4
@ Zigzak

...wiec to tak jakby ktoś mówił, że mając sztuczną noge ma +1 do biegania.

A o tym panu słyszałeś...?
http://wyborcza.pl/duzy_kadr/56,97 904,10194141,Oscar_Pistorius.html ;)

Moim zdaniem po prostu nie masz racji, zigzaku. Ale to detal, naprawdę. Nawet gdyby było jak mówisz - to tylko gra, a w ten sposób ten atut staje się zabawny i wręcz zachęca do tworzenia okularniastych Szermierzy, co jest fajne bo:

a) jest interaktywne (okularki można zgubić, można je czyścić, naprawiać itp.)

b) jest stylowe (bo gracz może je sobie opisać jak zechce i w ten sposób bardziej spersonifikować swojego bohatera)
06-11-2011 22:13
Indoctrine
   
Ocena:
+1
Pomysł, że masa ciała ma wpływ na gromadzenie jakiejś Esencji jest ciekawy :D

O ile byłoby lepiej, jakby w systemach fantasy, w ten sposób usprawiedliwiano grubych magów :)
07-11-2011 09:50
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Wychodzi na to, ze skoro to takie fajne, to kazdy bedzie wygladal jak gruby okularnik :)
proponuję jeszcze atuty "pryszcze" i "przetluszczajace sie dlugie włosy" (bonus do zastraszani) i bedzie mozna grac wto na konwentach
07-11-2011 11:14
sskellen
   
Ocena:
+1
zigzak, jak widzę kochasz mechaniczną optymalizację postaci co?
07-11-2011 15:33
Aesandill
   
Ocena:
+3
@ sskellen
zigzak ma trochę racji, każdy system warto sprawdzić czy jest optymalizacyjnie odporny :D
Wielu graczy będzie specjalnie grało na wykoksy, tak to juz jest. Warto by nie wyglądało to tak później że każdy z tych przekoksów (to gra o przekoksach) wygląda jak...

Przypomnę fallouta i profit gifted/zdolniacha.
Niby nie każdy BG musi być zdolniachą, a profit był nadużywany. W papierowej wersji zmieniono wiec go na lepiej wyważony, i nagle liczba zdolniachów spadła.

Warto takie smaczki opracować.
Pozdrawiam
Aes
07-11-2011 15:52
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
sskelen - raczej zawsze chciałem się wcielać w bohaterskiego grubasa w okularach który jest półbogiem w swoim świecie.
A teraz dzięki Infusion mogę to zrobić! :)
07-11-2011 15:56
Ninetongues
   
Ocena:
+2
Wielu graczy będzie specjalnie grało na wykoksy

Człowieku, to jest Infusion, tu się inaczej nie da! :)
07-11-2011 18:49
Aesandill
   
Ocena:
+1
Właśnie.
Dlatego będziesz miał od cholery wykokszonych grubych okularników, jak tego ładnie nie zbilansujesz. :D
To gra o przekoksach, że się sam zacytuje.
Więc automatycznie wielu Graczy będzie optymalizować, co może doprowadzić do zbrzydzenia jeśli będą niektóre atuty za dobre.
Połowa strzelców będzie nosić okulary np.
07-11-2011 19:04
Ninetongues
   
Ocena:
0
Jest pewien ilościowy limit Atutów. Poza tym jest jeszcze mnóstwo "koniecznych" dla koksa Technik i Specjalizacji. Okularki będzie więc brał tylko ten, kto będzie naprawdę chciał grać okularnikiem.

...edit:

Mam przynajmniej taką nadzieję. ;) Testy pokażą.
07-11-2011 19:09
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3
Aes, ale to doskonałe jest, ze w tym świecie typowe przypadlości nerdow sa traktowane jako bonus!
Zobacz, chłopak siedzący przed komputerem, tyjący z braku ruchu i psujący sobie oczy od WoWa, teraz nagle moze mieć postać, ktora wyglada jak on sam, tyle ze jego życiowe zawady u jego postaci zmieniają się w bonusy i czynią ją potężniejszą niż zwykły, zdrowy czlowiek z dobrym BMI i bez wady wzroku.
To cudowne i genialne, i widzę wielkie zainteresowanie wśród nerddomu obserwowanego na konwentach choćby.

Postuluję jeszcze raz Atut "Trądzik" lub "Pryszcze", ktory bedzie dawal onusy do zastraszania, oraz idąc za ciosem, "Specyficzny Odór Ciała" dający bonusy do obrony.
07-11-2011 19:58
Ninetongues
   
Ocena:
0
@ zigzak

Nie wiem już, czy kpisz, czy się jarasz, nie myl mi! ;)
07-11-2011 20:45
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No jak to? Przecież chyba widac? Po pierwszych wątpliwościach zrozumiałem jakie to genialne!

Nerd-Superbohater: To jest to czego zawsze chciałem!
07-11-2011 21:00
Indoctrine
   
Ocena:
+1
Jak na system, który ma umożliwiać granie przepakami, optymalizacja jest bardzo ważna. Będzie przyciągać on powergamerów, a wielu z nich nie wytłumaczysz, że głupio robić taką postać, jak ma super staty ;)
07-11-2011 21:09
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Powinien byc też specjalny cios jako Atut, dla równowagi- "zepsucie okularków". Albo, dla niewiast - "Aura mycia się". W pierwszym przypadku rozbrajamy przeciwnika z okularków, przez co ma kary do walki, specjalnym ciosem (np plaskacz w czoło). Drugi przypadek spowoduje, że wszystkie nerdy... tfu, superbohaterowie posiadający Atut "Specyficzny Odór Ciała" zaczynają się myc przy bohaterce i tracą ten Atut na k3 dni.

To takie Atuty równoważące. Oczywiście luźna propozycja.
07-11-2011 21:33

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.