» Blog » Atuty w Infusion
06-11-2011 03:01

Atuty w Infusion

W działach: infusion, rpg, d20, autorki, arch inverted | Odsłony: 17

Atuty w Infusion
Witam

Oto garść Atutów jakie pojawią się w Infusion. Wybrałem tylko te, które są unikalne (ze względu na setting i zasady), oraz te, które po prostu wydają mi się najfajowsze. Pozwoliłem też pominąć sobie Atuty związane bezpośrednio z walką, które w Infusion noszą nazwę Technik. Smacznego.

(Uwaga: kompatybilność poniższych Atutów z innymi systemami opartymi na d20 jest możliwa, ale nie zapewniana ;)
 
Kontakt z Ziemią
Niektórzy Nasyceni twierdzą, że kontakt ich skóry z powierzchnią Światmaszyny daje im więcej mocy. Nieistotne, czy jest to prawda, czy nie. Ty w to wierzysz. Tak długo, jak chodzisz boso, otrzymujesz bonus +1 do Esencji.

Chudzielec
Jesteś szczupły, lub żylasty. Tak czy owak - masz mało tkanki tłuszczowej, przez co Twoje ciało gromadzi mniej Esencji (-1 ES na stałe). W zamian za to jesteś szybszy niż inni. Otrzymujesz stały bonus +1 do Punktów Akcji i +1 do Defensywy.
 
Piąty bieg
Nie potrafisz przegrywać. Za każde dwie otrzymane Rany odzyskujesz 1 Punkt Akcji.

Sztuczki
Potrafisz spalać drobiny Esencji w bajecznie kolorowych płomykach, rozbłyskach i mini-fajerwerkach. Niezłe, jeżeli chcesz kogoś przestraszyć, zachwycić lub zdezorientować.
 
Łaskawy
Nie znosisz zabijać ani okaleczać i czerpiesz z tego prawdziwą siłę. Za każdym razem, kiedy pokonujesz inteligentnego przeciwnika nie zabijając go, lub trwale nie okaleczając odzyskujesz 2 punkty Esencji.

Żongler
Nie tyczą się ciebie żadne kary przy rzucaniu nieporęcznymi przedmiotami i potrafisz zabawić ludzi na imprezach. Poza tym otrzymujesz bonus +1 do ataku bronią miotaną.

Nieskazitelna Reputacja
Twój Poziom Reputacji zawsze jest o 5 wyższy niż wskazywałyby na to wartości poszczególnych ścieżek. 
 
Dysonans
Esencja tworzy wokół Ciebie dziwną, niewidzialną aurę która wpływa na Twoje otoczenie. Otrzymujesz stały, naturalny bonus +1 do Osłony. Dodatkowo, jeżeli podczas jakiegokolwiek testu wyrzucisz "13" wydarzy się coś niezwykłego...

Żarłok
Jesz dużo więcej niż inni i częściej bywasz głodny. Jednak twój organizm łatwiej przyswaja esencję z pożywienia. Wydajność regeneracji Esencji podczas posiłków zostaje podwojona.

Grubas
Więcej ciała do kochania... I do wypełnienia Esencją. +1 do Esencji i +3 Punkty Krwi (oraz +1 do Progu Ran) na stałe kosztem kary -1 do Punktów Akcji.

Drań o Złotym Sercu
Każdy punkt reputacji Przestępcy dodajesz do testów Wpływu.

Ulepszone Gojenie
Twoje rany goją się wyjątkowo dobrze. Możesz zawsze pominąć jeden etap leczenia Rany. 

Reaktywny
Wolisz poczekać aż wszyscy zrobią swoje, a potem dopiero zareagować. Dzięki temu masz stały bonus +1 do Ataku i Defensywy ale twoja Inicjatywa zawsze wynosi "0" (nie rzucasz kością; każdą rundę zawsze rozgrywasz jako ostatni).

Uparty
Otrzymujesz bonus +3 do Woli kosztem -1 do CHA. Nikt nie lubi uparciuchów.

Cwaniak
Inicjatywę wyliczasz korzystając z modyfikatora SPR zamiast ZW.

Nasycony Palacz
Przyzwyczaiłeś swój organizm do palenia korysy i przyswajania z niej Esencji. Za każdego wypalonego papierosa odzyskujesz 1 punkt Esencji.

Paskudna Blizna
(Ten atut możesz wziąć tylko po otrzymaniu Poważnej Rany. Blizna powstaje na lokacji tej rany, co należy brać pod uwagę ze względu na widoczność)
Ta blizna to pamiątka po jednej z twoich walk. Tak długo, jak Paskudna Blizna pozostaje widoczna masz bonus +5 do wszelkich prób zastraszania kosztem -1 CHA.

Ciemna Blizna
(Ten atut możesz wziąć tylko po otrzymaniu Poważnej Rany. Blizna powstaje na lokacji tej rany)
Jedna z twoich poważniejszych ran zostawiła po sobie ciemną, poszarpaną szramę na twoim ciele. Zabliźniona tkanka lepiej znosi wszelkie razy. Na lokacji, na której znajduje się Ciemna Blizna masz naturalny pancerz +1. Otrzymujesz też na stałe 2 bonusowe Punkty Krwi.

Bohaterska Blizna
(Ten atut możesz wziąć tylko po otrzymaniu Poważnej Rany. Blizna powstaje na lokacji tej rany, co należy brać pod uwagę ze względu na widoczność)
Cios potężnego wroga zostawił na twoim ciele szlachetny ślad, który dodaje ci uroku lub tajemniczości. Tak długo, jak Bohaterska Blizna jest widoczna, otrzymujesz bonus +1 do CHA i +2 do Wyglądu.
 
Panicz (startowy)
W Twoim rodzinnym domu nie brakowało niczego. Zaczynasz grę z dodatkowymi funduszami i modyfikatorem +1 do CHA kosztem -1 SPR.

Okularnik (startowy)
Masz wadę wzroku. Tak długo, jak nosisz okulary masz bonus +1 do wszelkich testów wymagających wzroku, także i do ataku. Jeżeli je jednak stracisz lub zniszczysz, cierpisz karę -3 do tych samych testów, dopóki jakoś nie zastąpisz swoich szkieł.
 
Skarb (startowy)
Zawsze nosisz przy sobie jakiś cenny drobiazg: wisiorek, klejnot, narzędzie, list, pukiel włosów - cokolwiek. Ten przedmiot ma dla ciebie ogromne znaczenie. Może to pamiątka, może odznaczenie, może nagroda, a może jest to po prostu Nasycony przedmiot. Skarb zawsze zajmuje jeden slot Klejnotu w twoim Wyposażeniu i obdarza cię jedną z tych specjalnych właściwości (wszelkie bonusy są traktowane jako naturalne):

+1 do dowolnej Cechy
+3 do dowolnej Umiejętności
+1 do Osłony
+1 do Defensywy
+1 do Ataku
+2 do dowolnej Reputacji
+1 do Esencji
+2 do dowolnej Obrony
+2 do Inicjatywy.

Jeżeli kiedykolwiek utracisz w jakiś sposób swój Skarb utracisz też ową specjalną właściwość. 
 

 
A oto kilka kolejnych:
 
Dziecię Gwiazd (startowy)
Urodziłeś się w Noc Pierścieni, lub pod innym wyjątkowym gwiezdnym zjawiskiem. Od dziecka lubisz noc i gwiazdy. Tak długo, jak widzisz nad sobą gwiazdy otrzymujesz bonus +3 do wszystkich testów umiejętności. 
 
Punk
Jesteś jednym z tych młodych, gniewnych ludzi, którym mało kto i co się podoba i manifestujesz to na każdym kroku. Lubisz chaos. Zasięg zarówno krytycznego sukcesu i krytycznej porażki zwiększa się o 1 (ten bonus dodajesz po wszystkich innych. Niezależnie od innych Atutów, Technik, Mocy, Styli i właściwości przedmiotów zasięg krytycznej porażki we wszystkich twoich rzutach nigdy nie może spaść poniżej 1). 
 
Dziecię Stworzycieli
Uparcie wierzysz, że ten świat ma głębszy sens. Że Światmaszyna i życie jej mieszkańców to część misternego planu Stworzycieli. Nigdy nie rozpaczasz, a to daje ci niezwykłą siłę. W trudnych sytuacjach, kiedy jesteś wyjątkowo poważnie zagrożony otrzymujesz bonus +1 do każdej Obrony, Defensywy i Ataku.
 
Błękitny Puls
W jakiś sposób nawiązałeś stały kontakt z Memoarem i cieszysz się dostępem do odnawiającej mocy Błękitnego Pulsu. Dwa razy dziennie możesz spróbować skorzystać z tej kapryśnej mocy.
Rzuć k6 - wyniki parzyste oznaczają, że udało ci się. Błękitny Puls usuwa część twojego zmęczenia (jak 3 godzinny opdoczynek), leczy 5 PK i odzyskujesz 2 punkty Esencji. Czujesz się jak po dobrym posiłku.
Wyniki nieparzyste oznaczają, że Błękitny Puls nie nadszedł. Nic się nie dzieje. 
 
Znamię Esencji
(Ten atut możesz wziąć tylko po otrzymaniu Poważnej Rany spowodowanej przez dowolną Moc. Blizna powstaje na lokacji tej rany.)
Część Esencji włożonej w potężny atak skierowany przeciw tobie została przez ciebie przyswojona i przetworzona. Blizna po tym ataku od czasu do czasu lśni błękitnym blaskiem. Otrzymujesz stały bonus +1 do Esencji.
 
Płaska (startowy, kobieta) 
(Tego atutu nie możesz wybrać, jeżeli masz już atut "Obfity biust"). Brak biustu ma swoje zalety. Może i nie masz czym przyciągać chciwego wzroku mężczyzn, ale nie musisz zmagać się z dodatkowym balastem. Otrzymujesz stały bonus +2 do Atletyki. Łatwiej ci też dobrze dopasować pancerz. Jeżeli nosisz jakikolwiek pancerz na lokacji korpus, zawsze zwiększasz jego wartość o 1.

Komentarze


Ninetongues
   
Ocena:
+2
Powinien byc też specjalny cios jako Atut, dla równowagi- "zepsucie okularków".

Jedno porządne trafienie w głowę i okularki idą w drobny mak.

Skoro "Okularnik" jest tak zaskakujący, to co zigzak powie, jak zobaczy "Płaska", "Obfity biust" albo "Hojnie obdarzony"...?

edit:

O, polecanka. Fajnie. Z tej okazji dodam jeszcze kilka.
08-11-2011 12:03
Aesandill
   
Ocena:
0
No na te atuty czekam i ja :)
08-11-2011 14:02
Ninetongues
   
Ocena:
0
Płaska (startowy, kobieta)
(Tego atutu nie możesz wybrać, jeżeli masz już atut "Obfity biust"). Brak biustu ma swoje zalety. Może i nie masz czym przyciągać chciwego wzroku mężczyzn, ale nie musisz zmagać się z dodatkowym balastem. Otrzymujesz stały bonus +3 do Atletyki. Łatwiej ci też dobrze dopasować pancerz. Jeżeli nosisz jakikolwiek pancerz na lokacji korpus, zawsze zwiększasz jego wartość o 1, poza tym możesz nosić napierśniki dla mężczyzn.

Obfity biust (startowy, kobieta)
(Tego atutu nie możesz wybrać, jeżeli masz już atut "Płaska"). Mężczyźni (i niektóre kobiety) oglądają się za tobą, kiedy przechodzisz ulicą. Czasem masz też problem z nawiązaniem kontaktu wzrokowego z rozmówcą... Otrzymujesz karę -2 do Ataków z użyciem łuku, ale twój Wygląd zwiększa się na stałe o 2, a przy testach Wpływu zawsze dodajesz modyfikator +3, jeżeli twój urok może wpłynąć na rozmówcę w danej sytuacji.

Hojnie obdarzony (startowy, mężczyzna)
Co tu dużo mówić - wszyscy faceci mogliby ci zazdrościć. Ponieważ czujesz się super-mężczyzną, twoja wiara w siebie powoduje, że otrzymujesz bonus +1 do Siły, a we wszystkich fizycznych testach "łóżkowych" otrzymujesz bonus +3.

To co, grubasy, w pinglach i z wielkimi...?
08-11-2011 22:36
Malaggar
   
Ocena:
+2
Do płaska należy dać dodatkową KARĘ przy testach wpływu.
08-11-2011 22:47
Ninetongues
   
Ocena:
0
Oj tam, oj tam, co kto lubi. Ja lubię.
08-11-2011 23:02
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
No, juz lepiej.
Możesz też wrzucic "Prystojny jak zigzak" i "Adonis" (choc to w sumie jednoznaczne) oraz "Gdzie są moje telewizory?" dla atletycznych miesniakow spod znaku lysej pały, łańcucha i dresu.
I wrdy nerdowskie grubasy i okulary rozplyną sie w morzu użytecznych i estetycznyc atutow.
Co do plakiego biustu - stwierdzono eksperymentalnie, że takowy w fantasy nie wystepuje, a juz w heroicu zwlaszcza.
08-11-2011 23:11
Malaggar
   
Ocena:
+1
Przystojny jak Zigzak(startowy, mężczyzna)
Natura nie obdarzyła cię urodą. Wszystkie testy społeczne wykonujesz z karą - 3.
Nie martw się, zawsze możesz liczyć na poznanie odrzutu z płaskim biustem!
08-11-2011 23:16
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Pah!
No "Przystojny jak Zigzak" tez może być, będzie odwrotnością do "przystojny jak zigzak". Choc ja bym Zigzaka zostawil w spokoju, bo w sumie nie znam kolesia :)
08-11-2011 23:19
Malaggar
   
Ocena:
+1
Zigzaku, dałem nick z wielkiej litery, bo chciałem, byś coś (prócz bambra) miał wielkiego.
08-11-2011 23:32
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ach, Malaggarze z przedlużonym sztucznie "g" w nicku ;) - ja nie potrzebuję kompensować sobie dużą literką. Ba wprost przeciwnie, używam małej, żeby nie przestraszyć fanek :)
08-11-2011 23:53

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.