13-04-2011 20:14
Infusion na d20 odc.2
W działach: infusion, autorki, game design | Odsłony: 3OK.
Czas na tabelki. Oto skreślone na szybko zmiany w podstawach mechaniki d20 dla Infusion:
Cechy
(Skala i modyfikatory - tak jak w klasycznym d20)
Potęga POT (4 umiejętności)
Zwinność ZW (3 umiejętności)
Odporność ODP (4 umiejętności)
Umysł UM (5 umiejętności)
Spryt SPR (4 umiejętności)
Charyzma CHA (4 umiejętności)
- rasowe bonusy (każde +2 musi być wyrównane przez -2)
- 6 rzutów 2d6 + 4 do rozdzielenia na Cechy
- 3 dodatkowe punkty "treningu" do przydzielenia do dowolnej/nych Cechy/Cech
Umiejętności
Testowanie działa dokładnie tak, jak skille w 3.5. Zmianą jest to, że możemy przy tworzeniu postaci wybrać jedną z dwóch Cech, których modyfikator będzie dotyczył danego skilla.
Oprócz tego możliwe, że będzie opcja "treningu specjalistycznego". Wtedy wybieramy jedną opcję z listy, przy testowaniu której dostajemy bonus (+3,+5?) do wyniku rzutu.
Atletyka ZW lub POT opcje: [sprint, akrobatyka, skoki]
Blefowanie SPR lub CHA opcje: [kłamstwo, zaskakiwanie, ukrywanie się]
Dedukcja SPR lub UM opcje: [logika, improwizacja, dochodzenie]
Hart ODP lub POT opcje: [biegi, zdrowie, ciężary]
Kultury UM lub SPR opcje: [<dowolne rasy i kultury>]
Leczenie UM lub ODP opcje: [opatrywanie, choroby, zatrucia]
Natura ODP lub UM opcje: [przetrwanie, zwierzęta, rośliny]
Percepcja ZW lub ODP opcje: [słuch, wzrok, szósty zmysł]
Światmaszyna UM lub POT opcje: [geografia, historia, polityka]
Wpływ POT lub CHA opcje: [przemawianie, śpiew, flirtowanie]
Wygląd CHA lub SPR opcje: [uwodzenie, taniec, zastraszanie]
Zręczność ZW lub CHA opcje: [złodziejstwo, sztuka, naprawa i obsługa]
Wartości Obronne (WO)
Rzuty obronne przerobione na modłę 4ed. Czyli statyczne wartości, przeciw którym przeciwnicy testują swoje specjalne ataki.
Wytrzymałość 10+ POT lub ODP +inne modyfikatory
Refleks 10+ ZW lub SPR +inne modyfikatory
Wola 10+ UM lub CHA +inne modyfikatory
Defensywa
Czyli KP, z tym, że zbroje nie będą tu raczej nic dodawać, prędzej odejmować. Zbroja będzie odpowiadać za redukcję obrażeń.
Pof (postawa ofensywna) 8 + Cecha defensywna (danego stylu walki)
Pod (postawa defensywna) 12 + Cecha defensywna (danego stylu walki)
Gd (garda) 10 + specjalne cechy danej gardy
Sporo tych obron.
Może uda się połączyć defensywy z WO...? Byłoby nieźle.
[zapraszam też na forum, jeśli ktoś chce wspólnie pokombinować]