» Blog » Numenera
08-01-2013 11:59

Numenera

W działach: game design, inspiracje, rpg, crowd funding | Odsłony: 94

Numenera
Monte Cook robi na Kickstarterze erpega science fantasy w autorskim świecie. Nuff said.

Kickstarter
Numenera.com

Ja chcę Kickstartera w Polsce.

Komentarze


Siman
    @Nine
Ocena:
+1
Grafika Klanarachii była jak w każdym systemie: nierówna, bo robiona przez różnych ludzi. Ale ogólnie in plus za próbę stworzenia własnej wersji estetyki i wyższy współczynnik dobrych grafik niż standardowo w podręcznikach.
10-01-2013 01:30
Nadiv
   
Ocena:
+1
@Nuriel

Jako kontynuację tematu, zarzucę linkiem do wywiadu: http://www.rockpapershotgun.com/20 13/01/09/planescape-torment-sequel/ :) WOW!
10-01-2013 10:02
Ninetongues
   
Ocena:
+1
Grafika Klanarchii ogólnie wyglądała, jakby podręcznik składano w latach 90'. Nie musi to oznaczać, że podręcznik był brzydki, to kwestia gustu (mi się nie podobał), ale trochę szkoda, że u nas nie przykłada się większej wagi do światowych trendów.

U nas określenie "Ładny podręcznik" wiecznie oznacza wulgarną, śliską "kredę", twardą okładkę i miszmasz kolorowych ilustracji, które ledwo zachowują jeden klimat. I "fajne ramki" na stronach, jak w Klanarchii. Efektem tego nasze pody mają przegadany layout i nieraz (o zgrozo!) tło na stronie, pod tekstem. Najlepiej klasyka: stary papier lub pergamin (klymat!).

Dziś modny jest clean minimalism i żaden rozsądny grafik pracujący dla wielkiej firmy nie zmontowałby czegoś takiego, jak Klanarchia. Autorom należą się brawa za wyczucie specyfiki gustu polskiego odbiorcy (czaszki!) i klapsy za cementowanie owej specyfiki.

Numenera jeszcze nie ma layoutu, a już wygląda nowocześnie i świeżo i to mi się strasznie podoba.
10-01-2013 10:08
Salantor
   
Ocena:
+2
Średnio do mnie trafia argument "Podręcznik jest fajny, bo idzie zgodnie z modą na czysty minimalizm". Stary papier, ładne ramki i czaszeczki są w dechę :]
10-01-2013 14:09
Tyldodymomen
   
Ocena:
+5
Pogodzę was- dla osób które GRAJĄ w RPG wygodniejszy jest przejrzysty, minimalistyczny podręcznik w którym łatwo coś odszukać. Dla coraz liczniejszej rzeszy osób, które tylko KOLEKCJONUJĄ podręczniki do RPG layout i klymtyczne zdobienia są ważniejsze.

Wyglądają ładniej, co jak wiadomo dla kobiet jest niezmiernie istotne;P
10-01-2013 14:43
Ninetongues
   
Ocena:
0
Ale trend graficzny nie wynika z widzimisię bandy grafików, tylko jest efektem tego, co jest najlepiej odbierane przez publiczność. To nie haute couture. ;)

Wygląd produktu generuje zysk. I OK, trzeba się liczyć ze specyficznymi gustami mniejszych grup klientów, ale to jest mniej ważne, niż ogólny trend i oczekiwania. Myślę że przeciętny 16 letni anglojęzyczny gracz skrzywiłby się na widok layoutu Klanarchii.

No mniejsza. Powolutku doganiamy Zachód, jeśli chodzi o grafikę. W samym 2012 roku wiele ważnych firm i instytucji zainwestowało w odświeżenie marki zgodnie z nowymi trendami (jak PKO czy PZU). Prędzej czy później zmiany dotrą i na nasz "ryneczek" RPG.
10-01-2013 14:48
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Dla kobiet i ich nimdili :)

Ale to tez nie do końca ten minimalizm wychodzi - taki Eclipse Phase ze swoim layoutem jak z prospektu reklamowego raczej utrudnia czytanie niż ułatwia. Jednak wolę podręczniki w stylu Star Wars, Gurpsa 2ki czy CP 2020, czy nawet KCtów - czarnobiałe, bez udziwnień, niewielkie ilustracje, trochę ozdóbek i git. Pobudza wyobraźnię i jest czytelne równocześnie.

IMHO
10-01-2013 15:10
dzemeuksis
   
Ocena:
+1
Ja chcę Kickstartera w Polsce.

Dobrze wiesz, że jest, tylko jak na prawdziwego Polaka przystało wolisz marudzić i wynajdywać przeszkody zamiast wziąć byka za rogi... ;)
10-01-2013 15:38
Ninetongues
   
Ocena:
0
W przypadku "Polak Potrafi" to byłoby wzięcie chihuahuy za ucho, a potem walka ze stadem bizonów Urzędu Skarbowego, dziękuję. ;)

Nawet z Wioską Fantasy woleli iść na Indie Go Go.

A skoro Kickstartera się doczekamy, to czemu mam się decydować na podróbę? Mi się nie spieszy.
10-01-2013 15:59
dzemeuksis
   
Ocena:
0
tem walka ze stadem bizonów Urzędu Skarbowego,

Nine, przestań powtarzać memy, tylko zerknij na zrealizowane projekty i popatrz, jakich kwot już sięgają.

Nawet z Wioską Fantasy woleli iść na Indie Go Go.

To raczej chodziło o zasięg.
10-01-2013 16:32
Siman
    @Nine
Ocena:
+1
OK, źle cię zrozumiałem, grafika to dla mnie ilustracje, tobie chodziło o ogólny design. Podręcznik do K był oczywiście pod tym względem nieco crapowaty, ale z drugiej strony minimalizm pasowałby do niego jak pięść do oka.

A trochę w oderwaniu od tematu: co jest takiego dobrego w "doganianiu Zachodu"? Że jesteśmy coraz lepsi w powielaniu nie swoich pomysłów? Jak dla mnie to raczej zła wiadomość.
10-01-2013 16:35
Ninetongues
   
Ocena:
0
Nie Siman. Chodzi o to, że oni już wiedzą, że Ziemia jest geoidą, a my ciągle cieszymy się, że jest taka pięknie płaska. ;)
10-01-2013 16:44
Siman
   
Ocena:
+4
Design to nie jest dziedzina nauki, nawet jeśli designerzy chcieliby, żeby było inaczej. Jasne, są tu jakieś archaizmy i rozwiązania nowocześniejsze, ale współczesna estetyka dąży niestety do pewnej standaryzacji, która taki podział sama wymusza: mamy parę korporacji, które wyznaczają trendy ładując bazyliardy w swój marketing i masę drobnicy, która albo to lepiej/gorzej kopiuje, albo ma to w dupie i robi crap. A brakuje np. takich zjawisk jak swego czasu polska szkoła plakatu: działania oryginalnego, nowoczesnego, a nie wynikającego z naśladownictwa. Rozumiesz o co mi chodzi?
10-01-2013 17:12
Ninetongues
   
Ocena:
+1
Rozumiem doskonale i zgadzam się w 100%. Fajnie by było, gdyby na naszym rynuniu urodziło się coś oryginalnego, co miałoby potencjał narzucić nowe trendy.

Niestety zazwyczaj grafika w grze fabularnej stanowi ostatnią rzecz, o której myśli autor.

Gry tabletop to głównie czysty biznes i skoro już rżniemy od kogoś sprawdzone rozwiązania to rżnijmy przynajmniej z gier wyprodukowanych w tym tysiącleciu, nie w zeszłym.
10-01-2013 18:01
Siman
   
Ocena:
+1
OK, point taken - gry fabularne to rzeczywiście kiepskie pole do wyznaczania trendów w designie i tu akurat kopiowanie dobrych rozwiazań jest lepsze niż robienie totalnej amatorki.
10-01-2013 18:49
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Nine, wydaje mi się, że to dlatego, że ilustracje nie są najważniejszym elementem podręcznika do gry fabularnej. Są dodatkiem, wisienką na torcie, który (jeśli dobry) będzie dobry i bez niej.
10-01-2013 23:46

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.