Blog - almanach

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 16.

KB#37 Cykliczny koniec świata

26-11-2012 12:45
7
Komentarze: 1
W działach: ninetongues design, autorki, almanach
KB#37 Cykliczny koniec świata
Dziś króciutko. A gdyby tak końców świata było więcej? Pomysł nie jest ani nowy, ani szczególnie oryginalny. Ostatnio mogliśmy oglądać, a nawet brać udział, w czymś w tym stylu w pewnej popularnej komputerowej space operze. Cykliczny koniec świata Zazwyczaj ma związek z jakąś potężną super rasą, która raz na jakiś czas (tzw. cykl) przychodzi i sprząta piaskownicę, najczęściej usuwając także bawiące się w niej "dzieci". Może to być koniec świata w skali wszechświata, galaktyki, układu, planety, krainy, bazy kosmiczne, statki lub miasta. Ważne, że jest regularny. Świat zostaje zniszczony/oc...

Kit1 - Główny zły

11-10-2012 18:56
17
Komentarze: 10
W działach: almanach, inspiracje, rpg
Kit1 - Główny zły
Skoro sezon na trollerkę i teen angst się kończy, skorzystajmy z resztki jesieni i zróbmy trochę mięsa: konkretnych, erpegowych bebechów, do wykorzystania na sesjach. Proponuję nową inicjatywkę: raz na jakiś czas, ktoś rzuca hasło, na które kto chce się produkuje. Z braku laku inicjatywka zwie się Kit. Po polsku - zapychacz. Po angielsku - [kɪt] zestaw, komplet (narzędzi, przyborów, odzieży itp.), wyposażenie, ekwipunek, rynsztunek. Trzy zasady: 1 - konkretnie, zwięźle i na temat Bo jak chcemy fajnych pułapek, to chcemy fajnych pułapek, a nie historii życia i czasów polterowego bloger...

KB#33: Wszystkie postacie graczy to szaleńcy

11-07-2012 12:59
18
Komentarze: 9
W działach: almanach
KB#33: Wszystkie postacie graczy to szaleńcy
33 Karnawał prowadzi Favriell. Problemy w komunikacji Sesja RPG, o czym regularnie przypominam, jest rozmową. Spójrzcie na grafiki zamieszczone w notce. W trakcie każdej rozmowy (a więc i na sesjach) pojawia się mnóstwo czynników utrudniających osiągnięcie porozumienia. Szum, niepokrywające się aparaty pojęciowe oraz interpretacyjne, niepokrywająca się wiedza, problemy z kodowaniem/dekodowaniem informacji - wszystko to między każdą parą uczestników sesji oraz między każdą parą odgrywanych postaci, co przy sesji na powiedzmy cztery osoby daje nam jeden wielki chaos. Nic dziwnego, że gracze...

KB#32: Ta zła technologia

12-06-2012 12:56
27
Komentarze: 35
W działach: almanach
KB#32: Ta zła technologia
Technologia to kolejne, po polityce, ekonomii i historii pojęcie, na które w RPG reaguję marszczeniem nosa.Trochę to dziwne, bo lubię hi-tech, interesuję się sprzętem i tak, wolę dobre SF od słabej fantasy. Z drugiej strony moja wiedza jest czysto amatorska i laicka: fizyka i inżynieria to dla mnie czarna magia.Moja niechęć wypływa z czegoś dla mnie oczywistego - z wciskania światów RPG w ciasne schematy konkretnego, zgodnego z historią ludzkości poziomu technologicznego (lub teoretycznie prawdopodobnego, jak steampunk, diesel, czy cyber). Pseudośredniowiecze Co chwila przec...

Rozwój postaci w Infusion

03-04-2012 16:11
11
Komentarze: 6
W działach: infusion, autorki, d20, game design, almanach
Rozwój postaci w Infusion
Minęło zaledwie kilka miesięcy zabawą regułami d20 a już przestało mi się to podobać, i to w wielu miejscach. Podział na Klasy wydał mi się sztuczny, klasyczny "poziomowy" rozwój postaci nienaturalny, "exp" abstrakcyjny itp. itd.Z lekkim tylko bólem wywaliłem tę część do kosza. Szkoda trochę czasu i tyle.Co zamiast tego?Brak klas, brak poziomów. Tworzymy własnego Natchnionego i wydajemy punkty na Atuty, Techniki, Moce i Style zgodnie z naszym widzimisię. Żadnych tabelek.Co za tym idzie: brak pełnej kompatybilności z innymi grami "stawianymi" na SRD 3,5 i rezygnacja z "Rzutów Obronnych". W zami...

KB#29 Kamienie Arana

22-03-2012 16:38
15
Komentarze: 5
W działach: almanach, inspiracje
Notka na 29 Karnawał Blogowy.(Motyw pojawił się na sesjach Infusion; tu został uproszczony i sprowadzony do wersji uniwersalnej. Da się ten motyw wykorzystać i w fantasy i w sf, np. pokroju Rogue Tradera). Przed wiekami mroczna siła zesłała na świat swoje sługi - potężne, nieznające strachu bestie, które nie musiały ani jeść, ani pić, ani oddychać. Bestie wykonały  zadanie otrzymane od swojego pana. Wiele z nich zginęło z rąk wielkich bohaterów, ocalała jedynie garstka. Ich pan wykorzystał je a potem porzucił. Błąkały się bez celu mordując i niszcząc, aż znalazł się wyj...

Rasy w Infusion

06-02-2012 17:17
13
Komentarze: 15
W działach: infusion, autorki, d20, game design, almanach
Rozkminki rasowe (KB#28) zbiegły się z czasem pisania pierwszego playtestowego podręcznika do Infusion. Postanowiłem więc skorzystać z okazji i podzielić się informacjami na temat ras w Infusion. Na samym początku muszę wspomnieć o jednej ważnej rzeczy. Na Światmaszynie rodzajów inteligentnych ras jest kilkadziesiąt (albo i więcej). Ale nie wszystkie nadają się na postacie graczy.Poniższe, to rasy grywalne, dostępne graczom. Te rasy dominują na Światmaszynie, wszystkie są też humanoidalne. Te rasy posłużą nam też jako konkretne przykłady, a każdą z nich omówię krótko od strony projek...

KB#28 Rasy w fantasy

03-02-2012 11:42
27
Komentarze: 21
W działach: almanach, game design
KB#28: Rasa, rasy, rasizmRasy, czyli gatunkiDlaczego Tolkien użył określenia "rasy" miast właściwego "gatunki"? Można kombinować jak koń pod górę, ale odpowiedź jest właściwie prosta i znana wszystkim, którzy na poważnie chcą się zajmować pisarstwem:Otóż książki traktują o ludziach.Niesamowite, prawda? Ta uniwersalna prawda funkcjonuje nawet kiedy książki zdają się traktować o społeczeństwie mrocznych elfów, albo kosmicznych zorgoidów.Tak naprawdę to są opowieści o ludziach. "Rasy" w fantastyce są odpowiednikami cech ludzkich, czasem bardzo egzotycznych, czasem ubarwionych wymysłami pisarza, a...

KB#27 Osobowość Postaci

18-01-2012 12:06
17
Komentarze: 14
W działach: almanach
27 edycja Karnawału blogowego Moi każuale (jak zwykłem zaczynać wszelkie teksty o tym, jak gramy) prezentują bardzo luźne podejście do tematu, a ja ich zdanie podzielam. Nie bawimy się w teatry (co jest ciekawe, bo troje z nas zajmowało się teatrem nieco bardziej "zawodowo") tylko "gramy w erpega".Nie ma tu czasu ani miejsca na głęboką psychologię postaci i dywagacje na temat ich samopoczucia.Zdarzyli mi się jednak gracze, którzy psychologiczny rys i osobowość postaci stawiali na pierwszym miejscu.Widzę tu dwa podejścia, które można fajnie zobrazować przy...

Precz z historią postaci!

05-01-2012 12:00
49
Komentarze: 17
W działach: almanach
Nienawidzę historii postaci w RPG.Jeżeli gracz nieproszony, ba, czasem nawet nieznający settingu lub założeń kampanii/scenariusza przynosi mi na pierwszą sesję plik kartek zapisanych historią jego postaci to nóż mi się w kieszeni otwiera. HISTORIE POSTACI Wielu pewnie krzyknie: "A moi gracze lubią pisać historię postaci!" Albo: "A u nas się to super sprawdza, bo mam zahaczki fabularne itp. itd."I słusznie. Bo dobra historia postaci w odpowiedniej ekipie, odpowiednim settingu i pewnym stylu grania może być podstawą wielu fajnych fabuł. Nikt nie ma zamiaru się z tym kłócić. Piszę...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.