Blog

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 72.

KB#32: Ta zła technologia

12-06-2012 12:56
27
Komentarze: 35
W działach: almanach
KB#32: Ta zła technologia
Technologia to kolejne, po polityce, ekonomii i historii pojęcie, na które w RPG reaguję marszczeniem nosa.Trochę to dziwne, bo lubię hi-tech, interesuję się sprzętem i tak, wolę dobre SF od słabej fantasy. Z drugiej strony moja wiedza jest czysto amatorska i laicka: fizyka i inżynieria to dla mnie czarna magia.Moja niechęć wypływa z czegoś dla mnie oczywistego - z wciskania światów RPG w ciasne schematy konkretnego, zgodnego z historią ludzkości poziomu technologicznego (lub teoretycznie prawdopodobnego, jak steampunk, diesel, czy cyber). Pseudośredniowiecze Co chwila przec...

D&D Next: pierwsze spojrzenie

25-05-2012 15:12
26
Komentarze: 33
W działach: D&D
D&D Next: pierwsze spojrzenie
Panie i Panowie, od dzisiaj jestem fanbojem nowego D&D. Jest dobrze! Pierwsze wrażenia - weźcie to, co dobre w 3,5, weźcie to, co fajne z 4. Dodajcie szczyptę oldschoolowego klimatu w stylu whitebox. Potem weźcie porządny, masywny tasak i obrąbcie wszystko z czterech stron, aż zostanie Wam mała, poręczna kostka czyściutkiej esencji wszystkich edycji. Tak wygląda D&D next. Gra pokazana w playteście jest mała, prosta (sic!) i logiczna. Znikły skille (sic!) i wydzielone rzuty obronne (sic!). Do wszystkich testów używamy modyfikatorów z cech. Zamiast skilli na razie mamy zastępujące je zdolnośc...

BZRK

23-05-2012 13:10
9
Komentarze: 10
W działach: książki, recenzje
BZRK
Od jakiegoś czasu aktywnie interesuję się tzw. powieścią młodzieżową. Czytam sporo pozycji z tego coraz modniejszego gatunku. Do tej pory niekwestionowanym liderem była dla mnie seria GONE autrostwa Michaela Granta, ale właśnie przeczytałem coś, co bije lidera. A kto inny może napisać ciekawszy thriller dla młodzieży niż Michael Grant...? Tylko Michael Grant. Na BZRK, nową serię autora GONE, natrafiłem zupełnie przypadkiem. Nic o niej nie słyszałem (co uważam za osobistą obrazę). Po prostu zauważyłem charakterystyczną okładkę na półce, przetarłem oczy ze zdumienia, po czym zabrałem książkę...

Rozwój postaci w Infusion

03-04-2012 16:11
11
Komentarze: 6
W działach: infusion, autorki, d20, game design, almanach
Rozwój postaci w Infusion
Minęło zaledwie kilka miesięcy zabawą regułami d20 a już przestało mi się to podobać, i to w wielu miejscach. Podział na Klasy wydał mi się sztuczny, klasyczny "poziomowy" rozwój postaci nienaturalny, "exp" abstrakcyjny itp. itd.Z lekkim tylko bólem wywaliłem tę część do kosza. Szkoda trochę czasu i tyle.Co zamiast tego?Brak klas, brak poziomów. Tworzymy własnego Natchnionego i wydajemy punkty na Atuty, Techniki, Moce i Style zgodnie z naszym widzimisię. Żadnych tabelek.Co za tym idzie: brak pełnej kompatybilności z innymi grami "stawianymi" na SRD 3,5 i rezygnacja z "Rzutów Obronnych". W zami...

KB#29 Kamienie Arana

22-03-2012 16:38
15
Komentarze: 5
W działach: almanach, inspiracje
Notka na 29 Karnawał Blogowy.(Motyw pojawił się na sesjach Infusion; tu został uproszczony i sprowadzony do wersji uniwersalnej. Da się ten motyw wykorzystać i w fantasy i w sf, np. pokroju Rogue Tradera). Przed wiekami mroczna siła zesłała na świat swoje sługi - potężne, nieznające strachu bestie, które nie musiały ani jeść, ani pić, ani oddychać. Bestie wykonały  zadanie otrzymane od swojego pana. Wiele z nich zginęło z rąk wielkich bohaterów, ocalała jedynie garstka. Ich pan wykorzystał je a potem porzucił. Błąkały się bez celu mordując i niszcząc, aż znalazł się wyj...

Rasy w Infusion

06-02-2012 17:17
13
Komentarze: 15
W działach: infusion, autorki, d20, game design, almanach
Rozkminki rasowe (KB#28) zbiegły się z czasem pisania pierwszego playtestowego podręcznika do Infusion. Postanowiłem więc skorzystać z okazji i podzielić się informacjami na temat ras w Infusion. Na samym początku muszę wspomnieć o jednej ważnej rzeczy. Na Światmaszynie rodzajów inteligentnych ras jest kilkadziesiąt (albo i więcej). Ale nie wszystkie nadają się na postacie graczy.Poniższe, to rasy grywalne, dostępne graczom. Te rasy dominują na Światmaszynie, wszystkie są też humanoidalne. Te rasy posłużą nam też jako konkretne przykłady, a każdą z nich omówię krótko od strony projek...

KB#28 Rasy w fantasy

03-02-2012 11:42
27
Komentarze: 21
W działach: almanach, game design
KB#28: Rasa, rasy, rasizmRasy, czyli gatunkiDlaczego Tolkien użył określenia "rasy" miast właściwego "gatunki"? Można kombinować jak koń pod górę, ale odpowiedź jest właściwie prosta i znana wszystkim, którzy na poważnie chcą się zajmować pisarstwem:Otóż książki traktują o ludziach.Niesamowite, prawda? Ta uniwersalna prawda funkcjonuje nawet kiedy książki zdają się traktować o społeczeństwie mrocznych elfów, albo kosmicznych zorgoidów.Tak naprawdę to są opowieści o ludziach. "Rasy" w fantastyce są odpowiednikami cech ludzkich, czasem bardzo egzotycznych, czasem ubarwionych wymysłami pisarza, a...

KB#27 Osobowość Postaci

18-01-2012 12:06
17
Komentarze: 14
W działach: almanach
27 edycja Karnawału blogowego Moi każuale (jak zwykłem zaczynać wszelkie teksty o tym, jak gramy) prezentują bardzo luźne podejście do tematu, a ja ich zdanie podzielam. Nie bawimy się w teatry (co jest ciekawe, bo troje z nas zajmowało się teatrem nieco bardziej "zawodowo") tylko "gramy w erpega".Nie ma tu czasu ani miejsca na głęboką psychologię postaci i dywagacje na temat ich samopoczucia.Zdarzyli mi się jednak gracze, którzy psychologiczny rys i osobowość postaci stawiali na pierwszym miejscu.Widzę tu dwa podejścia, które można fajnie zobrazować przy...

Precz z historią postaci!

05-01-2012 12:00
49
Komentarze: 17
W działach: almanach
Nienawidzę historii postaci w RPG.Jeżeli gracz nieproszony, ba, czasem nawet nieznający settingu lub założeń kampanii/scenariusza przynosi mi na pierwszą sesję plik kartek zapisanych historią jego postaci to nóż mi się w kieszeni otwiera. HISTORIE POSTACI Wielu pewnie krzyknie: "A moi gracze lubią pisać historię postaci!" Albo: "A u nas się to super sprawdza, bo mam zahaczki fabularne itp. itd."I słusznie. Bo dobra historia postaci w odpowiedniej ekipie, odpowiednim settingu i pewnym stylu grania może być podstawą wielu fajnych fabuł. Nikt nie ma zamiaru się z tym kłócić. Piszę...

Imiona postaci fantasy

03-01-2012 12:48
30
Komentarze: 39
W działach: almanach, game design
Poniższy tekst zrodził się z natchnienia, które spłynęło na mnie po przeczytaniu notki Dreamwalkera. Kudos.  Co ciekawego można zrobić z imieniem?Moi drodzy każuale często wymyślają imię postaci na 5 minut przed sesją, zresztą, często sami nie zapamiętują imienia własnej postaci. A jak to robią otrzaskani pro-gracze? Tak jak pisał Dreamwalker: albo wymyślają połamańce językowe w stylu "Drizzta Do'Urdena", albo tworzą serowe abstrakty w rodzaju "Silentuma Shadowa". Zobaczmy, jak się sprawa ma w literaturze fantastycznej, a potem pomyślimy, co można by ewentualnie zrobić lepiej. L...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.