Blog - game design

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 21.

Blog numer 9

18-01-2013 11:32
26
Komentarze: 16
W działach: lans, infusion, game design
Stało się. Ja też pozazdrościłem erpegowej blogosferze i postawiłem swój kąt na bloggerze. Od razu uspokajam: nie będzie kopiowania, linkowania ani totalnej wyprowadzki z poltka. Po prostu - mniejsze rzeczy ogólnofantastyczne będę pisał tutaj, a rzeczy bezpośrednio związane z grami i projektami oraz całą prywatę na moim blogu numer 9. http://blognumer9.blogspot.com/ Zapraszam!

Numenera

08-01-2013 11:59
4
Komentarze: 36
W działach: game design, inspiracje, rpg, crowd funding
Numenera
Monte Cook robi na Kickstarterze erpega science fantasy w autorskim świecie. Nuff said. Kickstarter Numenera.com Ja chcę Kickstartera w Polsce.

Ninetongues Design na jesień

25-09-2012 15:18
15
Komentarze: 28
W działach: lans, autorki, game design, ninetongues design
Ninetongues Design na jesień
Przez chwilę wahałem się, czy nie nazwać notki "Obiecanki - cacanki", ale po co dołować siebie i innych? Oto kolejny, jesienny spis Rzeczy, Nad Którymi Pracuję w Legendarnej Wolnej Chwili. Piszę to bez celu: to znaczy - a nuż kogoś to zainteresuje. Czyli, jak mówię, bez celu. Niemniej notka się należy ludziom, których korci idea Goblin Jazzu, a których "zawiodłem" nie ukończywszy gry na czas. Poza tym nie chciałbym zawieść mitycznych "fanów nine'a". Zanim przejdę do spisu - mały disclaimer. Pojawiła się niecna plotka, że nie robię projektów, bo gram w grę. Nieprawda. Owszem, rżnę w Guild Wa...

Ava - Gramy! - Infusion

30-07-2012 11:16
13
Komentarze: 2
W działach: infusion, autorki, d20, game design, lans
Ava - Gramy! - Infusion
Fajnie było poprowadzić w czwartek sesję na "Gramy!". Miał być Goblin Jazz, ale nie wyrobiłem się, przez co postanowiłem spróbować sesji w "systemie, który znam najbardziej". ZAŁOŻENIA Żeby było szybko i sprawnie (sesja miała trwać 5 godzin) przygotowałem wcześniej kilka postaci rozpisanych na mini-kartach, pomijając różne mało istotne detale, jak atuty, skille, reputacje i takie tam socjalne bzdety. Dostałem czwórkę doświadczonych graczy. Wybrali postacie i zacząłem krótki opis świata oraz "tego-co-macie-na-karcie". Notki na przyszłość: 1 Da się opowiedzieć o świecie i klimacie Infusion w...

Stwórz Nasyconego!

21-06-2012 12:19
6
Komentarze: 11
W działach: infusion, autorki, d20, game design
Stwórz Nasyconego!
Dziś proponuję Wam zabawę przyjemną i pożyteczną.Chargen do Infusion jest w 95% gotowy. Złozyłem go w zgrabnego pdfa, dołożyłem karty postaci. Ściągnijcie i stwórzcie sobie postać do Infusion. min fluff, max stats Fluff, opisy ras i świata są sprowadzone w tym dokumencie do minimum. W końcu kogo obchodzą takie detale? Liczy się koks! Punkt tu, punkt tam, parę bonusów, sprytne kombo i bierzecie na klatę armię.Taki jest cel tego ćwiczenia. Stwórzcie sobie postać wymunchowaną na maksa. Maks obrażeń, może jakieś niebotyczne ilości punktów Krwi, +100 do at...

Rozwój postaci w Infusion

03-04-2012 16:11
11
Komentarze: 6
W działach: infusion, autorki, d20, game design, almanach
Rozwój postaci w Infusion
Minęło zaledwie kilka miesięcy zabawą regułami d20 a już przestało mi się to podobać, i to w wielu miejscach. Podział na Klasy wydał mi się sztuczny, klasyczny "poziomowy" rozwój postaci nienaturalny, "exp" abstrakcyjny itp. itd.Z lekkim tylko bólem wywaliłem tę część do kosza. Szkoda trochę czasu i tyle.Co zamiast tego?Brak klas, brak poziomów. Tworzymy własnego Natchnionego i wydajemy punkty na Atuty, Techniki, Moce i Style zgodnie z naszym widzimisię. Żadnych tabelek.Co za tym idzie: brak pełnej kompatybilności z innymi grami "stawianymi" na SRD 3,5 i rezygnacja z "Rzutów Obronnych". W zami...

Rasy w Infusion

06-02-2012 17:17
13
Komentarze: 15
W działach: infusion, autorki, d20, game design, almanach
Rozkminki rasowe (KB#28) zbiegły się z czasem pisania pierwszego playtestowego podręcznika do Infusion. Postanowiłem więc skorzystać z okazji i podzielić się informacjami na temat ras w Infusion. Na samym początku muszę wspomnieć o jednej ważnej rzeczy. Na Światmaszynie rodzajów inteligentnych ras jest kilkadziesiąt (albo i więcej). Ale nie wszystkie nadają się na postacie graczy.Poniższe, to rasy grywalne, dostępne graczom. Te rasy dominują na Światmaszynie, wszystkie są też humanoidalne. Te rasy posłużą nam też jako konkretne przykłady, a każdą z nich omówię krótko od strony projek...

KB#28 Rasy w fantasy

03-02-2012 11:42
27
Komentarze: 21
W działach: almanach, game design
KB#28: Rasa, rasy, rasizmRasy, czyli gatunkiDlaczego Tolkien użył określenia "rasy" miast właściwego "gatunki"? Można kombinować jak koń pod górę, ale odpowiedź jest właściwie prosta i znana wszystkim, którzy na poważnie chcą się zajmować pisarstwem:Otóż książki traktują o ludziach.Niesamowite, prawda? Ta uniwersalna prawda funkcjonuje nawet kiedy książki zdają się traktować o społeczeństwie mrocznych elfów, albo kosmicznych zorgoidów.Tak naprawdę to są opowieści o ludziach. "Rasy" w fantastyce są odpowiednikami cech ludzkich, czasem bardzo egzotycznych, czasem ubarwionych wymysłami pisarza, a...

Imiona postaci fantasy

03-01-2012 12:48
30
Komentarze: 39
W działach: almanach, game design
Poniższy tekst zrodził się z natchnienia, które spłynęło na mnie po przeczytaniu notki Dreamwalkera. Kudos.  Co ciekawego można zrobić z imieniem?Moi drodzy każuale często wymyślają imię postaci na 5 minut przed sesją, zresztą, często sami nie zapamiętują imienia własnej postaci. A jak to robią otrzaskani pro-gracze? Tak jak pisał Dreamwalker: albo wymyślają połamańce językowe w stylu "Drizzta Do'Urdena", albo tworzą serowe abstrakty w rodzaju "Silentuma Shadowa". Zobaczmy, jak się sprawa ma w literaturze fantastycznej, a potem pomyślimy, co można by ewentualnie zrobić lepiej. L...

KB#24 Grawitacja

09-08-2011 15:33
27
Komentarze: 22
W działach: lans, almanach, game design
KB#24 Grawitacja
Blanche, trzeba przyznać, wypaliła z grubej rury. Kontynuujemy więc opowieści okołoerpegowe i dalej uprawiamy nasz blogowy ekshibicjonizm. Co najbardziej pociąga Cię w RPG? Chyba każdy internetowo-aktywny-erpegowiec (konkurs na nazwę dla tego zjawiska wciąż trwa) już kiedyś odpowiadał na podobne pytanie. Ale Blanche użyła w tym pytaniu ciekawego słowa "pociągać". Nie "dlaczego lubisz RPG" ani "dlaczego grasz", ale właśnie "co cię pociąga". Dzięki temu mogę tapnąć mojego wewnętrznego artystę i nadać tej notce o wiele bardziej romantyczny* charakter. WSTĘP czyli krótka historia świata Świat g...