Blog
Wyświetlono rezultaty 41-50 z 72.
KB#23 Widok ze wzgórza
25-07-2011 16:09
28
Komentarze: 13W działach: lans
Fantastykę łykałem jeszcze zanim zyskałem pełną samoświadomość.
Mój ojciec miał całkiem pokaźną bibliotekę fantasy. Jak przez mgłę pamiętam, że jako małe szkraby wraz z bratem codziennie przed snem słuchaliśmy jak tata czytał nam różne książki. Tak poznałem np. Hobbita zanim jeszcze nauczyłem się czytać.
Pamiętam, że kiedy zasypiałem po kilkunastu minutach słuchania o krasnoludach, śniły mi się przygody w nieznanych światach...
Wiele lat później, około 4 klasy podstawówki (chyba), kiedy sam już przeczytałem sporo klasyki (Świat Czarownic, Diuna, Tytan (sic!), Władca Pierścieni, Conan itp it...
moi każuale cz.1
09-06-2011 17:13
63
Komentarze: 31W działach: almanach, lans
Najczęściej gram z ludźmi, którzy o RPG i fantastyce nie mają większego pojęcia.
Teraz będzie długa notka rozwijająca powyższe stwierdzenie.
WSTĘP
Gdy tak czytam sobie blogaski polterowe (i inne okołoerpegowe) często ogarnia mnie przemożne zdumienie. Wszyscy* jak jeden mąż zdają się mieć ekipy do grania złożone z geeków i maniaków fantastyki, komiksów, seriali, RPG, CRPG, CCG i planszówek. Są to ludzie którzy sami mogliby poprowadzić wykład na przynajmniej jeden z tych tematów.
Oczytani, otrzaskani gracze, w sekundę łapiący wszystkie nawiązania, drobne niuanse, "intertekstualność" gier, po...
Szermierz vs. Dzikus - walka na żywo
21-05-2011 19:50
13
Komentarze: 8W działach: infusion, autorki, game design
Ladies and gentlemen...! The time has come for the fight of the night! Tak jak groziłem, przeprowadzę krótki, prosty sparring między dwiema postaciami, "na żywo", co oznacza tylko i aż tyle, że będę rzucał kostkami w trakcie pisania tego wpisu i na bieżąco opisywał co się dzieje.Zawodnicy nie będą podczas tej walki używać żadnych nadnaturalnych mocy ani przedmiotów. To test i prezentacja "czystej" mechaniki starć. Zaczynajmy więc! W lewym narożniku: Zed! Nasycona wojowniczka należąca do klasy szermierzy. Podziwiajcie te sprężone mięśnie grające pod skórą, to spojrzenie, które mrozi k...
Infusion? A co to?
11-05-2011 18:42
29
Komentarze: 36W działach: infusion, autorki, game design
Niektórzy wiedzą, spora część polterowców nie wie, dlatego krótko i treściwie: INFUSIONprzygodowa gra fabularna science-fantasy W Infusion gracze wcielają się w Nasyconych - potężnych wojowników obdarzonych mocą korzystania z Esencji, mistycznej substancji wypełniającej każdy materialny obiekt w świecie.Esencja pozwala im ujarzmiać niezwykłe moce i naginać prawa rządzące Światmaszyną. Światmaszyna To miejsce, gdzie gracze przeżywają swoje przygody.Stworzony przez omnipotężną, tajemniczą obcą rasę Pierwotnych sztuczny świat. Morza i kontynenty rozciągające się na...
start projektu Infusion
09-05-2011 18:06
34
Komentarze: 23W działach: infusion, autorki, game design
No i dobra nasza. Schody pokonane, decyzja podjęta.Robię Infusion RPG, luźno oparte na SRD edycji 3,5 i PFSRD (pathfinder SRD). To drugie oficjalne podejście do tego systemu science-fantasy (i pewnie ostatnie). Zaczęły się testy, spisywanie mocy, przedmiotów, miejsc i innych takich, czyli po prostu pisanie podręcznika. Sporo tekstu będzie pochodziło z polskiego SRD, tak więc szkielet jest gotowy. Na razie planuję jeden podręcznik klasycznego formatu, okrojony do minimum, zawierający wszystko, i tylko to co potrzebne, aby zanurzyć się w świat Szermierzy. W części opisowej będzie...
KB#21 Zło? A po co?
30-04-2011 08:37
28
Komentarze: 11W działach: almanach, lans
W Karnawale Blogowym biorę udział pierwszy raz, ostatni Karnawał czytałem, "zło w RPG" kojarzy mi się z następującymi grze... rzeczami: Zło? A po co? Serio.Od kiedy gram w RPG (naście lat) zawsze krzywiej patrzyłem na settingi, w których jest jeden Władca Ciemności z armią siepaczy. "Główny zły", jak mówią moi gracze. Zawsze takie postawienie sprawy wydawało mi się wyjątkowo sztuczne i zabijające frajdę. W klasyce literatury fantasy (i mówię o prawdziwej klasyce, nie Sapkowskim czy innym Salvatore) zawsze mamy do czynienia z tak czy inaczej przedstawioną walką Dobra ze Złem. Od...
Inf d20 odc.4 te nieszczęsne poziomy
30-04-2011 07:35
8
Komentarze: 10W działach: infusion, autorki, game design
Nie śpię po nocach. Okej, może nie ma w tym nic dziwnego, szczególnie w moim przypadku, ale tym razem nie śpię z konkretnego powodu. W moim mózgu przesuwają się tabelki i ciągi cyferek oraz kolumny argumentów za i przeciw. Prędzej czy później musiało do tego dojść.Poziomy. Znienawidzone przeze mnie poziomy. Jeżeli robić grę na pseudo d20, to powinienem skorzystać ze znanej wszystkim skali poziomów, inaczej spora część mechaniki bierze w łeb. A właśnie "levelowanie" to to, czego w d20 nie cierpię najmocniej. No bo tak: Taki koleżka z 1 poziomu to, nie przymierzając, kaleka.K...
INF d20 odc.3 karta postaci (drugie podejście)
19-04-2011 01:31
11
Komentarze: 15W działach: infusion, autorki, game design
W dzisiejszym odcinku pukamy się w czoło patrząc, jak Nine marnuje swój czas na cyzelowanie karty postaci do nieistniejącego jeszcze systemu. Serio. Po pierwsze: Lubię robić karty postaci. OK, inaczej. Uwielbiam! To dla mnie frajda większa, niż niejedna gra komputerowa. Bardziej lubię robić tylko loga i plansze tytułowe. Po drugie: Święcie wierzę w to, że zrobienie karty postaci to zaprojektowanie 80% mechaniki. Niby nie spisane, niby nigdzie nic, a jednak, patrząc na kartę można załapać mniej więcej o co chodzi.Kiedy więc robię jakąś grę, często zaczynam właśnie od tego. P...
Gra Karciana Polemo
18-04-2011 18:13
11
Komentarze: 6W działach: kuriozum
Mój ojciec diakon natrafił ostatnio na targach książki katolickiej na kogoś rozdającego wizytówki prowadzące na stronę www.polemo.pl . Polemo*, jak ze zdumieniem odkryłem, jest... Grą karcianą szczodrze okraszoną katolicką symboliką oraz licznymi cytatami z Biblii. Na pierwszy rzut oka całość prezentuje się nieco naiwnie, a grafiki są... Specyficzne. Niemniej uważam za niesamowity fakt, że coś takiego mogło się ukazać, a nikt z "branży" nawet nie zauważył. Ot, fascynująca ciekawostka.A może warto się do autorki odezwać...? Przy okazji dowiedziałem się, co się stało z Aslanem -&...
Infusion na d20 odc.2
13-04-2011 20:14
5
Komentarze: 13W działach: infusion, autorki, game design
OK. Czas na tabelki. Oto skreślone na szybko zmiany w podstawach mechaniki d20 dla Infusion: Cechy(Skala i modyfikatory - tak jak w klasycznym d20)Potęga POT (4 umiejętności)Zwinność ZW (3 umiejętności)Odporność ODP (4 umiejętności)Umysł UM (5 umiejętności)Spryt SPR (4 umiejętności)Charyzma CHA (4 umiejętności)rasowe bonusy (każde +2 musi być wyrównane przez -2)6 rzutów 2d6 + 4 do rozdzielenia na Cechy3 dodatkowe punkty "treningu" do przydzielenia do dowolnej/nych Cechy/Cech Umiejętności Testowanie działa dokładnie tak, jak skille w 3.5. Zmianą jest to, że możemy p...
Przejdź do strony: