Blog

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 72.

KB#23 Widok ze wzgórza

25-07-2011 16:09
28
Komentarze: 13
W działach: lans
KB#23 Widok ze wzgórza
Fantastykę łykałem jeszcze zanim zyskałem pełną samoświadomość. Mój ojciec miał całkiem pokaźną bibliotekę fantasy. Jak przez mgłę pamiętam, że jako małe szkraby wraz z bratem codziennie przed snem słuchaliśmy jak tata czytał nam różne książki. Tak poznałem np. Hobbita zanim jeszcze nauczyłem się czytać. Pamiętam, że kiedy zasypiałem po kilkunastu minutach słuchania o krasnoludach, śniły mi się przygody w nieznanych światach... Wiele lat później, około 4 klasy podstawówki (chyba), kiedy sam już przeczytałem sporo klasyki (Świat Czarownic, Diuna, Tytan (sic!), Władca Pierścieni, Conan itp it...

moi każuale cz.1

09-06-2011 17:13
63
Komentarze: 31
W działach: almanach, lans
moi każuale cz.1
Najczęściej gram z ludźmi, którzy o RPG i fantastyce nie mają większego pojęcia. Teraz będzie długa notka rozwijająca powyższe stwierdzenie. WSTĘP Gdy tak czytam sobie blogaski polterowe (i inne okołoerpegowe) często ogarnia mnie przemożne zdumienie. Wszyscy* jak jeden mąż zdają się mieć ekipy do grania złożone z geeków i maniaków fantastyki, komiksów, seriali, RPG, CRPG, CCG i planszówek. Są to ludzie którzy sami mogliby poprowadzić wykład na przynajmniej jeden z tych tematów. Oczytani, otrzaskani gracze, w sekundę łapiący wszystkie nawiązania, drobne niuanse, "intertekstualność" gier, po...

Szermierz vs. Dzikus - walka na żywo

21-05-2011 19:50
13
Komentarze: 8
W działach: infusion, autorki, game design
Szermierz vs. Dzikus - walka na żywo
Ladies and gentlemen...! The time has come for the fight of the night! Tak jak groziłem, przeprowadzę krótki, prosty sparring między dwiema postaciami, "na żywo", co oznacza tylko i aż tyle, że będę rzucał kostkami w trakcie pisania tego wpisu i na bieżąco opisywał co się dzieje.Zawodnicy nie będą podczas tej walki używać żadnych nadnaturalnych mocy ani przedmiotów. To test i prezentacja "czystej" mechaniki starć. Zaczynajmy więc! W lewym narożniku: Zed! Nasycona wojowniczka należąca do klasy szermierzy. Podziwiajcie te sprężone mięśnie grające pod skórą, to spojrzenie, które mrozi k...

Infusion? A co to?

11-05-2011 18:42
29
Komentarze: 36
W działach: infusion, autorki, game design
Infusion? A co to?
Niektórzy wiedzą, spora część polterowców nie wie, dlatego krótko i treściwie: INFUSIONprzygodowa gra fabularna science-fantasy W Infusion gracze wcielają się w Nasyconych - potężnych wojowników obdarzonych mocą korzystania z Esencji, mistycznej substancji wypełniającej każdy materialny obiekt w świecie.Esencja pozwala im ujarzmiać niezwykłe moce i naginać prawa rządzące Światmaszyną. Światmaszyna  To miejsce, gdzie gracze przeżywają swoje przygody.Stworzony przez omnipotężną, tajemniczą obcą rasę Pierwotnych sztuczny świat. Morza i kontynenty rozciągające się na...

start projektu Infusion

09-05-2011 18:06
34
Komentarze: 23
W działach: infusion, autorki, game design
start projektu Infusion
No i dobra nasza. Schody pokonane, decyzja podjęta.Robię Infusion RPG, luźno oparte na SRD edycji 3,5 i PFSRD (pathfinder SRD). To drugie oficjalne podejście do tego systemu science-fantasy (i pewnie ostatnie). Zaczęły się testy, spisywanie mocy, przedmiotów, miejsc i innych takich, czyli po prostu pisanie podręcznika. Sporo tekstu będzie pochodziło z polskiego SRD, tak więc szkielet jest gotowy. Na razie planuję jeden podręcznik klasycznego formatu, okrojony do minimum, zawierający wszystko, i tylko to co potrzebne, aby zanurzyć się w świat Szermierzy. W części opisowej będzie...

KB#21 Zło? A po co?

30-04-2011 08:37
28
Komentarze: 11
W działach: almanach, lans
KB#21 Zło? A po co?
W Karnawale Blogowym biorę udział pierwszy raz, ostatni Karnawał czytałem, "zło w RPG" kojarzy mi się z następującymi grze... rzeczami: Zło? A po co? Serio.Od kiedy gram w RPG (naście lat) zawsze krzywiej patrzyłem na settingi, w których jest jeden Władca Ciemności z armią siepaczy. "Główny zły", jak mówią moi gracze. Zawsze takie postawienie sprawy wydawało mi się wyjątkowo sztuczne i zabijające frajdę. W klasyce literatury fantasy (i mówię o prawdziwej klasyce, nie Sapkowskim czy innym Salvatore) zawsze mamy do czynienia z tak czy inaczej przedstawioną walką Dobra ze Złem. Od...

Inf d20 odc.4 te nieszczęsne poziomy

30-04-2011 07:35
8
Komentarze: 10
W działach: infusion, autorki, game design
Inf d20 odc.4 te nieszczęsne poziomy
Nie śpię po nocach. Okej, może nie ma w tym nic dziwnego, szczególnie w moim przypadku, ale tym razem nie śpię z konkretnego powodu. W moim mózgu przesuwają się tabelki i ciągi cyferek oraz kolumny argumentów za i przeciw. Prędzej czy później musiało do tego dojść.Poziomy. Znienawidzone przeze mnie poziomy. Jeżeli robić grę na pseudo d20, to powinienem skorzystać ze znanej wszystkim skali poziomów, inaczej spora część mechaniki bierze w łeb. A właśnie "levelowanie" to to, czego w d20 nie cierpię najmocniej. No bo tak: Taki koleżka z 1 poziomu to, nie przymierzając, kaleka.K...

INF d20 odc.3 karta postaci (drugie podejście)

19-04-2011 01:31
11
Komentarze: 15
W działach: infusion, autorki, game design
INF d20 odc.3 karta postaci (drugie podejście)
W dzisiejszym odcinku pukamy się w czoło patrząc, jak Nine marnuje swój czas na cyzelowanie karty postaci do nieistniejącego jeszcze systemu. Serio. Po pierwsze: Lubię robić karty postaci. OK, inaczej. Uwielbiam! To dla mnie frajda większa, niż niejedna gra komputerowa. Bardziej lubię robić tylko loga i plansze tytułowe. Po drugie: Święcie wierzę w to, że zrobienie karty postaci to zaprojektowanie 80% mechaniki. Niby nie spisane, niby nigdzie nic, a jednak, patrząc na kartę można załapać mniej więcej o co chodzi.Kiedy więc robię jakąś grę, często zaczynam właśnie od tego. P...

Gra Karciana Polemo

18-04-2011 18:13
11
Komentarze: 6
W działach: kuriozum
Gra Karciana Polemo
Mój ojciec diakon natrafił ostatnio na targach książki katolickiej na kogoś rozdającego wizytówki prowadzące na stronę www.polemo.pl . Polemo*, jak ze zdumieniem odkryłem, jest... Grą karcianą szczodrze okraszoną katolicką symboliką oraz licznymi cytatami z Biblii. Na pierwszy rzut oka całość prezentuje się nieco naiwnie, a grafiki są... Specyficzne. Niemniej uważam za niesamowity fakt, że coś takiego mogło się ukazać, a nikt z "branży" nawet nie zauważył. Ot, fascynująca ciekawostka.A może warto się do autorki odezwać...? Przy okazji dowiedziałem się, co się stało z Aslanem -&...

Infusion na d20 odc.2

13-04-2011 20:14
5
Komentarze: 13
W działach: infusion, autorki, game design
Infusion na d20 odc.2
OK. Czas na tabelki. Oto skreślone na szybko zmiany w podstawach mechaniki d20 dla Infusion:   Cechy(Skala i modyfikatory - tak jak w klasycznym d20)Potęga POT (4 umiejętności)Zwinność ZW (3 umiejętności)Odporność ODP (4 umiejętności)Umysł UM (5 umiejętności)Spryt SPR (4 umiejętności)Charyzma CHA (4 umiejętności)rasowe bonusy (każde +2 musi być wyrównane przez -2)6 rzutów 2d6 + 4 do rozdzielenia na Cechy3 dodatkowe punkty "treningu" do przydzielenia do dowolnej/nych Cechy/Cech Umiejętności Testowanie działa dokładnie tak, jak skille w 3.5. Zmianą jest to, że możemy p...