» Blog » sadFATE i plany na przyszłość
25-02-2010 13:56

sadFATE i plany na przyszłość

W działach: game design | Odsłony: 2

sadFATE i plany na przyszłość

Naszła mnie chęć na nieco ekshibicjonizmu. Mam tak wiele rzeczy na głowie, że może po prostu muszę z siebie przynajmniej część wyrzucić do netu, ot tak, dla zdrowia psychicznego.

 

Napiszę więc o kilku rzeczach, które aktualnie robię:

 

 

1 "Serce Zimy" dla TPsa

 

Jak już MEaDEA i Repek wspomnieli w swojej notce trwają prace nad prototypową grą. Podpisawszy cyrografy własną krwią nic oczywiście powiedzieć nie mogę, niemniej to właśnie ten projekt utrzymuje mnie i żonę przy życiu. No dobra, Karolina też pracuje... No więc powiedzmy że ten projekt utrzymuje mnie przy życiu. I daje mi możliwość (ponieważ zarabiam) zajmowania się mnóstwem innych projektów growych. Takich jak...

 

 

2 Into Dreams

darmowy hosting obrazków

 

Pomysł starożytny. Ostatnio jednak przysiadłem w końcu do niego i mam gotowe 30 z 40 stron. To taka mała autorka, w której gracze wcielają się w Śniących i próbują uratować ludzkość poprzez poszukiwanie zmieniających świat Idei w głębi zbiorowej podświadomości ludzkiej. Czyli w Snach.

 

Czekam jeszcze na ilustracje, które obiecała mi dobra znajoma i gra zostanie opublikowana. Oczywiście w pdf, za darmo i po angielsku.

 

 

3 Faeries

darmowy hosting obrazków

 

Jak tylko skończę Into Dreams biorę się na poważnie za Faeries. Czyli projekt czegoś, co nazwałem "responsive role-playing game". To gra bez mistrza gry, w którą można grać nawet w pojedynkę.

 

Ilustracje robię sam, więc nie będę musiał na nikogo czekać.

darmowy hosting obrazków

 

Oczywiście gra będzie po angielsku i będzie w pdfie. I to kto wie... Może już płatnym...?

 

 

4 sadFATE i Star Wars After

 

Tak, ja też chcę mieć własną wersję FATE, Kaduceuszu! Modyfikacje obejmują: zwykłe k6 zamiast "fateowych kostek" z krytycznymi sukcesami na 6 i porażkami na 1, genialne Klucze z TSOY (jedyna warta uwagi część tej gry, ale za to jaka! Czapki z głów przed autorem za pomysł.) oraz absolutny brak atrybutów. Tylko Aspekty i Skille. Plus oldschoolowe HPki i broń zadająca losowy damage.

darmowy hosting obrazkówdarmowy hosting obrazków

 

A to wszystko po to, żeby wreszcie zagrać z chłopakami w ciąg dalszy kampanii do Gwiezdnych Wojen dziejącej się dobre tysiąc lat po bitwie o Endor. Ostatni raz graliśmy w to wieki temu na D20. Teraz spróbujemy czegoś nowego dla nas, a ja będę miał okazje pobawić się "egzotyczną" dla mainstreamu mechaniką.

 

 

5 Wszystko inne

 

Jeśli uda się skończyć powyższe przedsięwzięcia, biorę się za kolejne mniejsze i większe gry:

 

Man in Void - czyli filozoficzno teologiczne SF RPG akcji

 

Neverland - klasyczny ale skromny erpeg w którym gra się Zagubionymi Chłopcami (i Dziewczynkami) pod wodzą samego Piotrusia Pana

 

Fianna - duża, przygodowa planszówka dark fantasy oparta na mitologiach celtyckich. Zawiesiłem prace nad nią z powodu braku czasu.

 

Ci, którzy mnie troszkę znają zdziwią się, czemu ani razu nie pada w tej notce słówko Infusion (vel Arch Inverted). Owszem, nie pada. A to dlatego, że wszelkie prace nad tym, nie ukrywajmy, Heartbreakerem, utknęły w martwym punkcie. Zachęcam do zajrzenia na stronkę systemu, ale ostrzegam przed bugami. Nie jest to nawet beta:

 

INFUSION WEBSITE (WORKING)

 

I tyle.

W międzyczasie przeprowadzam się, planuję dwa remonty, zaciągam kredyt, który spłacać będę przez dziesiątki lat, zostaję wujkeim i lideruję młodzieżowej grupie Odnowy w Duchu Świętym w Magdalence.

 

Na nadmiar wolnego czasu więc nie narzekam, ale nie ma co biadolić. Czas najwyższy zagrać!

 

"Staaaar łors,

staaaar łors,

star łors w kosmoooosie,

staaar łors..."

(śpiewać na melodię Star Wars main theme. Mało kto wie, że do tej muzyki pierwotnie miały być słowa...)

 

PS. Oczywiście umieszczę na blogu tak modny wśród dzisiejszej młodzieży "Raport z Sesji" w którym każdy będzie mógł zobaczyć jak "doskonały" i "boski" jest sadFATE. ;)

Komentarze


Ifryt
   
Ocena:
0
FATE! Hurra! :)

Bardzo się cieszę, że ktoś w Polsce pracuje jeszcze nad moim ulubionym systemem.
Zresztą i pozostałe projekty wyglądają zachęcająco. Powodzenia!
25-02-2010 14:10
kaduceusz
   
Ocena:
+2
> Tak, ja też chcę mieć własną wersję FATE, Kaduceuszu!

Go for it! :D

Nota bene moja ekipa też ma swoją autorską mechanikę do Star Wars; właśnie myślimy o drugim do niej podejściu (jak tylko uda mi się wreszcie zakończyć MERPa na Wstędze), bo za pierwszym razem grało nam się bardzo fajnie.
25-02-2010 14:55
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
+2
kaduFATE, PlaneFATE, sadFATE, wszyscy mają swoje FATE - czy to już pora na odpalenie FATEbook.com czy innego myFATE.com? ;)

k6 to niezła opcja, choć ja mimo wszystko lubię zliczanie sukcesów/porażek w wersji uproszczonej. Podobnie jakoś wolę (przynajmniej na jednostrzałówkach) niedookreślone progi, kary itp. niż standardowe HP.

W odniesieniu do kluczy: sam chciałem je wykorzystać, ale zawsze dochodziłem do wniosku, że są na tyle podobne do aspektów, że lepszym wyjściem może być ich sprowadzenie do jednego. Jak zamierzasz je zastosować?
25-02-2010 18:21
Ninetongues
   
Ocena:
+2
@ Kaduceusz

Trikus brzmi ciekawie. No i bardzo ładnie złożony ten tekst, taki gwiezdno-wojenny minimalizm. Przemyca mechanikę tak, że gdyby nie te pięciokąty i kratki [] od czasu do czasu, można by pomyśleć, że w ogóle jej tam nie ma.

@ Zsu-Et-Am

Cóż, skoro Sawadżowie mają coś takiego...? ;) Czemu nie. myFATE.com brzmi całkiem ciekawie.

Ja wolę k6 bo też lubię wersję uproszczoną. ^^ W sensie, jak mechanika może być uniwersalna, skoro wymaga specjalnego rodzaju kostek...? ;)

4, 5, 6 to sukces. 6 to sukces krytyczny. Im więcej 6 tym bardziej spektakularny.
1 anulują sukcesy (zaczynając od 6 w dół).

To tak, jakby kostki fate miały dwa plusy, dwie ścianki puste, jeden minus i jeden krytyczny sukces.
Dzięki temu rzucamy mniejszą ilością kości, a gracze mają swoje ukochane krytyki.

Klucze od Aspektów różnią się tym, że Aspekty wpływają na zdolności postaci w grze, a Klucze wyznaczają graczowi ścieżki fabularne.

Na przykład. Robię Sitha.
Daję mu Aspekt "masochistyczny drań".
Daję mu "Klucz siły z bólu".

Aspekt pozwala mu np. dodać kość do rzutu, jeżeli dana akcja wiąże się z jakimkolwiek bólem.

Klucz daje graczowi expa (lub kość do jakiejś puli), kiedy nie będzie uciekał przed bólem (nie wywołanym przez siebie).

Są to więc dwie różne rzeczy. Oczywiście takie kombo jest dosyć powergamerowe: Postać walczy i jest ranna, dzięki czemu ma dodatkową kostkę do walki i jeszcze otrzymuje expa. ;)

Niemniej Klucze są po prostu kluczami do odgrywania postaci. Gracz staje przed nową sytuacją w grze i nie musi się zastanawiać "co mam teraz robić?" tylko zerka na Klucze i od razu wie, jakie są cele i pragnienia postaci.

Musimy się jeszcze tymi zabawkami pobawić dłużej, zanim będę mógł stwierdzić, że coś działa dobrze, a coś nie. Zobaczymy. Na razie zabawa jest przednia.
26-02-2010 11:23
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
+2
Zastosowanie kluczy sam proponowałem przy okazji PlaneFATE, bo pomysł jest smakowity... przy czym wciąż nie jestem pewien, czy mechanizmy są na tyle zróżnicowane, by je rozdzielać. Położyłeś nacisk na "użyteczność" aspektów w porównaniu z "fabułotwórczymi" kluczami. Wg mnie aspekty już pełnią tę funkcję - zarazem charakteryzują postać, jak i pozwalają (zwłaszcza wywoływane na szkodę postaci) na rozwój fabuły i nagradzanie określonych działań. Przy przekładaniu zaoszczędzonych pufów na doświadczenie (jeśli koniecznie chcemy zachować rozwój postaci) pokrywają się niemal zupełnie - z tą różnicą, że klucza można się wyrzec... choć gdyby z aspektami było podobnie, a nietrudno to zmienić...

Co do specjalnych kostek: zawsze można przyjmować, że 1-2 to minusy, a 5-6 - plusy.
26-02-2010 15:15
MEaDEA
   
Ocena:
+1
Nine jak zawsze padam z zachwytu nad Twoim graficznym wyczuciem! Logotypy palce lizać, a ilustracje fejrzaków super! Wszystko zapowiada się arcyciekawie.

Gra o fruwlach to coś idealnie dla mnie i już nie mogę doczekać się abyś zdradził coś więcej! Może mi wyślesz na maila;]?
26-02-2010 15:24
Ninetongues
   
Ocena:
+3
@ mA-tE_usZ

Zaczynasz mnie powoli przekonywać... Jak tylko zagram pierwszych kilka sesji powinno się wyjaśnić, czy dałoby się jakoś zmodyfikować Asp lub Klu żeby to się raczej uzupełniało niż dublowało.

@ MEaDEA

Fejrzaki...? Fruwale...? ^^

Właśnie zaczynałem poszukiwania kogoś, kto mógłby ewentualnie trochę pomóc z tą grą... Mogę coś tam ci podesłać na maila, ale nie wiem, czy nie jesteśmy przypadkiem trochę za bardzo zajęci pewnym PROJEKTEM, hmm...? }:>

Żartuję.
Coś tam chętnie podeślę, choć obawiam się, że mail mam tylko do Sz. Małżonka. Małe wytchnienie od Św. Projektu należy się każdemu.
26-02-2010 16:17

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.